loading...
هیر
پویا پاشایی بازدید : 2866 شنبه 1390/07/23 نظرات (2)

این تصاویر مربوط به اوایل بهار سال 87 می باشد

انشالله به زودی تصاویر جدیدتری گذاشته خواهد شد

اگر مایل به دیدن تصاویر در اندازه و کیفیت بسیار بالا هستید

در بخش نظرات اعلام نمایید تا برای شما ارسال شود


پویا پاشایی بازدید : 981 جمعه 1390/07/22 نظرات (0)

این مسابقات کهشامگاهسه‌شنبهبه پایان رسید با معرفی نفرات برتر در اوزان مختلف قهرمان قهرمانان به عنوان پهلوان این دوره از مسابقات معرفی و با اهدای لوح و هدایایی از او تجلیل شد.
در پایان این مسابقات و در رده تیمی تیم هیر با کسب 39 امتیاز به مقام نخست دست یافت و تیم‌های آراللوی بزرگ با کسب 35 امتیاز و پیراقوم با کسب 34 امتیاز دوم و سوم شدند.
در این مسابقات که بیش از 86 کشتی‌گیر از 19 روستای اطراف هیر حضور داشتند در اوزان مختلف نفرات برگزیده معرفی شدند و با اهدای هدایایی از منتخبان تجلیل شد.
این مسابقات که با حضور باشکوه مردم منطقه برگزار شد در وزن 74 کیلوگرم فرید بیرامی از هیر اول، در وزن 77 کیلوگرم مهدی کریمی از هیر مقام اول، در وزن 84 کیلوگرم حسین اصلانزاده از همین شهر مقام نخست و در وزن 92 کیلوگرم رستم محمودی از تیم آراللوی بزرگ به مقام قهرمانی دست یافتند.
همچنین در وزن 100 کیلوگرم حمید فلاحی از شبلو اول و در وزن 120 کیلوگرم نیز محمد اخوی از انیلو مقام اول را به دست آوردند.
در این مسابقات رئیس هیئت روستایی و عشایری استان اردبیل در سخنانی گفت:‌ هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد فضای رقابتی، ‌شور و نشاط عمومی و فراگیر در منطقه است که همه ساله سعی می‌شود این مسابقات با همکاری دستگاه‌های ذیربط اجرایی و عملیاتی شود.
علیرضا احدی تصریح کرد: امسال سطح مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته مناسب و مطلوب بوده و برگزیدگان این مسابقات برای حضور در رقابت‌های کشوری معرفی می‌شوند.
وی افزود: ‌قرار است با همکاری سازمان میراث فرهنگی این برنامه و آیین برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی و سنتی در منطقه هیر به ثبت ملی رسیده و با گستردگی بیشتر این مسابقات در طول سال ادامه پیدا کند.

پویا پاشایی بازدید : 793 جمعه 1390/07/22 نظرات (0)

زمین لرزه ای با بزرگی 5/3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر هیر واقع در استان اردبیل را تکان داد.روز جمعه شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زلزله ساعت 14 و 55دقیقه و28 ثانیه ثبت شده است.
مختصات جغرافیایی وقوع این زلزله 94/37 درجه عرض شمالی و 57/48 درجه طول شرقی اعلام شده است.

پویا پاشایی : خوشبختانه این زلزله خسارت جدی وارد نکرد

پویا پاشایی بازدید : 850 سه شنبه 1390/06/29 نظرات (0)

فرماندار اردبیل در سخنانی به ارزش و اهمیت عسل و تولید خالص آن در استان اشاره کرد و گفت: این محصول به عنوان محصول منحصربه فرد قابلیت و توانمندی این خطه را نشان می‌دهد و به یقین می‌توان با تولید کیفی و خالص عسل رضایت گردشگران و مردم را نیز فراهم کرد. یوسف اکبری بر لزوم شناساندن توانمندی‌های استان به سایر مردم مناطق کشورمان تأکید کرد و افزود:‌ سوغاتی‌های اردبیل با کیفیت مناسب به ویژه عسل می‌تواند این خطه را بیش از گذشته به دیگر مردم مناطق کشورمان معرفی کرده و جاذبه‌ها و زیبایی‌های آن را بازگو کند. وی با انتقاد از برخی سودجویان و افراد فرصت‌طلب در عرضه عسل تقلبی و فاقد ارزش غذایی تصریح کرد: ‌نباید به این صنعت عظیم و ارزشمند با چنین اقداماتی ضربه زد چرا که اگر مسافران و گردشگران ما اقدام به خرید عسل تقلبی و یا شیره نامناسب آن کنند این تفکر که در اردبیل به آنها عسل تقلبی فروخته شده تأثیر گذاشته و در اذهان برای همیشه این رفتار نامناسب باقی می‌ماند. اکبری از دستگاه‌های ذیربط به ویژه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی خواست با تهیه و توزیع‌کنندگان عسل نامرغوب و تقلبی به شدت برخورد کرده و در داخل شهر و کنار جاده‌های منتهی به اردبیل جلوی فروش این‌گونه عسل‌ها را که اغلب از مواد شیمیایی تهیه شده، بگیرند. فرماندار اردبیل عسل ناب و خالص دامنه‌های سبلان و مناطق مختلف دیگر را شهد و شیرین‌کننده کام مسافران و گردشگران توصیف کرد و اظهار داشت: این استان باید به بهترین منطقه تولید، بسته‌بندی و عرضه با کیفیت و با قیمت مناسب عسل تبدیل شود تا مسافران و گردشگران ما بتوانند با خیال راحت محصول را خریداری و استفاده کنند. وی در ادامه سخنان خود اردبیل و طرف‌های همجوار آن را بهترین مکان برای پرورش و تولید عسل باکیفیت و اصیل توصیف کرد و ادامه داد: برخی از مشکلات مطرح شده زنبورداران نیز باید با همت مسئولان و به ویژه جهاد کشاورزی برطرف شود تا تولیدکننده با امنیت بیشتر و اطمینان کافی از فروش مناسب محصول خود به تولید روی آورد. به گزارش فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این مراسم از تولید بیش از سه هزار و 300 تن عسل در استان اردبیل در سال‌جاری خبر داد. عادل عبدایمانی خاطرنشان کرد: ‌استان اردبیل به لحاظ راندمان برداشت عسل از هر کندو رتبه اول کشور را دارا است. وی برخورد جدی با افراد سودجو و عرضه‌کننده عسل‌های تقلبی را ضروری و کار بسیار با ارزش توصیف کرد و گفت: ‌فعالیت این افراد به تولیدکنندگان واقعی و حقیقی ضربه می‌زند و امکان تشخیص در عسل ناب و تقلبی را نیز برای مسافران و گردشگران بسیار کاهش می‌دهد. عبدایمانی ضرورت دقت در تهیه عسل استاندارد و دارای شماره پروانه بهداشتی را ضروری اعلام کرد و افزود: هرگونه سواستفاده و تقلب از این امر جرائم سنگینی را به دنبال دارد و باید متولیان امر نسبت به جمع‌آوری عسل‌های تقلبی به ویژه در جاده‌های گردشگری استان اقدام لازم را انجام دهند. در پایان نخستین جشن برداشت عسل در اردبیل از نادر امجدی زنبوردار نمونه سال 89 و غلامرضا فتحی پیشکسوت زنبورداری در شهر هیر تجلیل شد.

پویا پاشایی بازدید : 881 جمعه 1390/05/21 نظرات (0)

یکی از ویژگی های مهم شهر هیر وجود کوه های دیدنی و سرسبز اطراف شهر است.در خرداد و تیر ماه گردش در کو های اطراف هیر و استشمال بوی گیاهان و گل های خودرو هر گردشگری را مسحور می کند.هیر حتی مکان بسیار خوبی برای کوه نوردان است و همه ساله تیم ملی کوه نوردی اردوی خود را در آن جا برگذار می کند

پویا پاشایی بازدید : 895 جمعه 1390/05/21 نظرات (0)

ترکیب شغلی افراد مثل سایر جاها متعدد بوده ولی شغل زنبورداری و باغداری مهمترین مشاغل ساکنین هیر می باشد و مهاجرین نیز بیشتر در میدان تره بار بزرگ تهران مشغول فعالیت می باشند

پویا پاشایی بازدید : 2627 چهارشنبه 1390/05/19 نظرات (0)

در هیر 1300 هکتار باغ میوه وجود دارد که 650 هکتار آن در اطراف شهر هیر زیبایی خود را نشان می دهند و بقیه در دربند هیر است

پویا پاشایی بازدید : 2709 چهارشنبه 1390/05/19 نظرات (0)

پس از طی چهل کیلومتر از شهر اردبیل به سمت شهر خلخال به ده بودالالو می‌رسیم. سپس می‌بایست جاده‌ای به طول سیزده کیلومتر را به سمت بالای کوه طی کرده تا به دریاچه رسید. این دریاچه دارای نوعی ماهی به نام قزل الای رنگین کمان می‌باشد. جاده کوهستانی برای رسیدن به این دریاچه آسفالت بوده، ولی جاده دور دریاچه خاکی می‌باشد.

ماهی‌های دریاچه نئور هر سال پیش از زمستان صید و جمع‌آوری می‌شوند زیرا در اثر یخ زدن دریاچه این ماهی‌ها نمی‌توانند در زمستان زنده بمانند و پس از زمستان دوباره ماهی‌های کوچک پرورشی در نئور رها می‌شوند.

وجود لذیذترین ماهی قزل آلای جهان حتی گردشگران خارجی را نیز به خود جذب کرده است و سالانه میهمانان زیادی از جای جای ایران و جهان از این محل بازدید می کنند.این دریاچه 12 کیلومتر با هیر فاصله دارد

تعداد صفحات : 28

درباره ما
Profile Pic
نام : پویا
نام خانوادگی : پاشایی پور هیر
متولد : 1373
دانشجوی دانشگاه آزاد واحد اردبیل
رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار
موبایل : 09145922434
ورزش : شطرنج ، تنیس ، بیلیارد
ایمیل : pooya.hir10@yahoo.com
جمیل : pooyapashayipoorhir@gmail.com
علایق : برنامه نویسی،طراحی سایت،عکاسی و...



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا تا به حال به شهر توریستی هیر آمده اید؟
    از سایت شهر هیر چقدر راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 543
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 149
  • آی پی امروز : 105
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 163
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,002
  • بازدید ماه : 769
  • بازدید سال : 25,538
  • بازدید کلی : 1,004,993
  • کدهای اختصاصی