loading...
هیر
پویا پاشایی بازدید : 1080 یکشنبه 1390/09/27 نظرات (1)

اين جانب مرتضي لطيفي ساکن شهر هير واقع در استان اردبيل،هدفم از مطلب اين است که من با دوستانم چگونه به سوي رشته ورزشي پارکور روي آوردم.
من حدود 3 سال پيش با علاقه اي که به فيلم هاي رزمي داشتم با فيلم هاي بازيگر مشهور توني جا آشنا شدم و علاقه ي شديد به فيلم هاي جذاب و رزمي او به خصوص پرش هاي مختلفش پيدا کردم.سپس يک فيلم 5 دقيقه اي که حرکاتش زياد هم قابل تعريف نبود با همکاري يکي از دوستانم ابراهيم پورخليقي ساختيم که در آن فيلم کوتاه ما سعي داشتيم مهارت هاي خود را با بالا رفتن از ديوار و پرش ار ارتفاعات نشان دهيم ما رفته رفته به اين نوع ورزش علاقه شديدي پيدا کرديم.متاسفانه هيچ امکانات ورزشي نداشتيم ولي با اراده قوي خودمان بدون باشگاه و وسايل ايمني و ورزشي توانستيم در زمين هاي خاکي پيشرفت خودمان را افزايش دهيم و روز به روز پيشرفت کرديم تا اينکه رشته ورزشي بنام پارکور به ما معرفي کردند کم کم طرفداران ما که عاشق اين رشته ي ورزشي شده بودند ازجمله از آنها يوسف محرمي،پويا کريمي،مصطفي پورمولام،عرفان پورامن و... به ما ملحق شدند و با همديگر اين ورزش جذاب يعني پارکور ادامه ميدهيم و چند کليپ کوتاه ديگر هم توليد کرديم.

(ارسال مطلب توسط مرتضی لطیفی هیر)

گفتی است این ورزشکاران در حال حاضر با ورشکارانی که از استان اردبیل به شهر هیر می آیند تمریناتی را در سالن ورزشی شهدای هیر انجام میدهند.

 

به زودی عکس های بسیار زیبایی از این ورزشکاران در سایت قرار میگیرد

 

 

پویا پاشایی بازدید : 1052 شنبه 1390/09/26 نظرات (0)

مراسم پلاک کوبی اماکن مسکونی وتجاری شهرهیربا حضور فرمانداراردبیل ، مدیرکل پست استان ، شهردار، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر وجمعی از مسئولین ادارات هیر روزشنبه 26آذرماه در محل سالن اجتماعات شهرداری هیر برگزار گردید.
پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، شهردار هیر با ارائه گزارش مختصر از اقدامات عمرانی شهرداری هیر در سالجاری ، به اهمیت کدپستی ده رقمی در زمینه ممیزی املاک ومکان یابی سریع وایجاد سهولت در ارسال وصول مرسولات اشاره نمودند.
سیاوش سکاکی مدیرکل پست استان نیز با تاکید بر ضرورت اجرای قانون الزام کدپستی وشماره ملی، از مساعدتها وهمکاریهای بیدریغ بخشداری ، شهردار واعضای شورای اسلامی شهر هیردر خصوص اجرایی شدن طرح پلاک کوبی اماکن هیرقدردانی نموده واظهار امیدواری نمودند با توجه ویژه فرماندار شهرستان اردبیل، مشکلات اداری و بوروکراسی موجودعدم اجرای طرح پلاک کوبی در شهرستان اردبیل نیزمرتفع گردد.
یوسف اکبری فرماندار شهرستان اردبیل با عنوان نمودن تعابیر " گلشهر هیر ، باغ شهر هیر " برای شهر هیر ، افتتاح قریب الوقوع بزرگراه اردبیل ، سرچم ، زنجان را موجب تحول وتوسعه منطقه هیر دانسته و اظهار امیدواری نمودند با نصب پلاک کدپستی ده رقمی ونهادینه نمودن فرهنگ استفاده از کدپستی در شهرستان اردبیل نیز ، وضعیت خدمات رسانی به مردم توسط  دولت روبروزبهبود یابد.
وی ضمن تاکید برنقش ارزنده شبکه پستی کشور درهمراهی دولت درزمینه اجرای طرحهای اساسی و تحقق اهداف خدمت رسانی ، کد پستی ده رقمی را بعنوان معرف وشناسنامه خانواردانسته واجرای طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه هارا ازاقدامات اساسی دولت دهم در زمینه تحقق عدالت اجتماعی واقتصادی برشمردند .

در خاتمه مراسم  ، پلاک کدپستی ده رقمی مسجد جامع شهر هیر توسط فرماندار اردبیل  برسردرب مسجد نصب گردید.


پویا پاشایی بازدید : 3052 جمعه 1390/09/18 نظرات (1)

قدمت شبیه خوانی در هیر به بیش از 200 سال میرسد.در روز شبیه خوانی میهمانان بسیار زیادی از خود استان اردبیل و استان هایی از قبیل:گیلان،تهران،کرج،تبریز،مازندران،زنجان و . . . برای مشاهده شبیه خوانی به هیر می آیند.در روز عاشورا تقریبا در همه منازل ناهار نذری میدهند و مهمانان باید از آن نذری ها بخورند

تصاویری را از شبیه خوانی

برای مشاهده کامل تر عکس ها به بقیه مطلب مراجعه کنید

پویا پاشایی بازدید : 879 جمعه 1390/09/18 نظرات (1)

شهر هیر دارای 7 مسجد میباشد که عبارتند از:

1-مسجد جامع

2-عباسیه

3-اکبریه

4-قاسمیه

5-حسینیه پایین

6-حسینیه بالا

7-اصغریه

و مساجد کوچکی هم از جمله زینبیه و . . . در این شهر هستند.

قدمت این مساجد حتی به 150 سال هم میرسد و مردم اعتقاد خاصی به این مساجد دارند.

هر ساله چند روز مانده به دهه محرم بزرگان مساجد تشت های این مساجد را با مردم به رودخانه هیرچایی که از داخل شهر میگذرد میبرند و از آنجا پر میکنند و به مساجد برمیگردانند.

امسال در (پنجشنبه 3 آذر) تشت گذاری مسجد جامع و اصغریه،(جمعه 4 آذر)تشت گذاری حسینیه بالا و حسینیه پایین و در(شنبه 5 آذر)تشت گذاری عباسیه،قاسمیه و اکبریه برگزار شد.

تشت گذاری عباسیه که یکی از مهمترین مساجد هیر هست تقریبا با بقیه مساجد کمی متفاوت هست.در تشت گذاری عباسیه مردم بسیار زیادی از شهر ها و استان های مختلف به هیر می آیند تا مراسم را مشاهده کنند.در مراسم تشت گذاری عباسیه بیش از 350 گوسفند به نیت نذر قربانی میکنند.

خبرنگاران مختلفی هم این این مراسم گذارش تهیه میکنند.

بعد از پر کردن تشت ها،تشت ها را از رودخانه تا مساجد با صدای طبل و اسب ها که نمایش زیبایی هم از خود نشان میدهند میبرد.در جلوی مساجد مداحان هر مسجد با نوحه خوانی مراسم را به پایان میرسانند.

**به زودی عکس هایی از این مراسم به نمایش میزارم**

 

لطفا نظرات خود را در مورد این مراسم ارسال کنید.

پویا پاشایی بازدید : 1907 یکشنبه 1390/09/06 نظرات (0)

مسابقات فوتسال در بین دانش آموزان راهنمایی و متوسطه منطقه هیر در سالن شهدای هیر برگزار شد.

این مسابقات مقدماتی،جهت انتخاب بازیکنان برتر فوتسال منطقه هیر جهت شرکت در مسابقات استانی میباشد

پویا پاشایی بازدید : 1161 یکشنبه 1390/08/22 نظرات (4)

در مورد سابقه تاریخی هیر اسناد و مدارک مکتوب زیادی در دست نیست ولی نوشته بعضی از کتب تاریخی قلعه هیر از زمان سلسله ماد که در800 سال ق.م اولین حکومت را در ایران قبل از اسلام تشکیل دادند می باشد که این قلعه و سایر آثار باستانی نشان از قدمت چند هزار ساله هیر دارد. خود قلعه که بخشی از منازل مسکونی هیر در آن قرار دارد کاملا نشان دهنده باستانی و قدیمی بودن آن است و علت اینکه منازل مسکونی هیر در قلعه و در دامنه کوه بنا گردیده طبق روایت کتب تاریخی در زمان قدیم جهت در امان ماندن از هجوم و حمله راهزنان قبایل مختلف منازل خود را روی قلعه می ساختند که دفاع و حفاظت از آن را آسان می کرد و از آنجا که هیر در مسیر رفت و آمد گذرگاه عشایر و قبایل مختلف بوده مردم منازل و محل نگهداری دامهای خود را در منطقه ای که به راحتی قابل حفاظت باشد احداث نموده اند در لغت نامه دهخدا نیز هیر به معنی آتش می باشد.طبق گفته بسیاری از مردم محل کلمه از زمان زرتشتی و آتش پرستی است به طوری که اثرات مراسم دوران آتش پرستی با رویکردی اسلامی هنوز هم به کلی بین مردم معدوم نشده و قسم خوردن به چراغ روشن و کرسی و تنور و محترم شمردن آتش بین مردم کماکان رایج و مبین این مدعا هاست. هیر از 400 سال پیش جزو والی متعلق به شیخ صفی الدین اردبیلی عارف وجد بزرگ شاهان صفوی بوده که هنوز هم عده ای از نواده های شیخ صفی به نام فامیل صفوی در مرکز بخش ساکن ودر ملک موروثی مشغول زراعت می باشند که طبق اسناد و مدارک چند نفر از اجداد آنان به مقام متولی گری موقوفات شیخ مفتخر شده اند در این ادوار خانقاه فولاد لو فعلی مرکز عبادت دراویش و اهل تصوف بوده که در حال حاضر در 4 کیلومتری شهر هیر قرار داشته و بقعه متبرکه ان هنوز باقی است . منطقه هیر در گذشته تاریخ حوادث متعددی بوده که نمونه ای از آن حوادث تاریخی می توان جنگ بین طایفه فولادلو و عبداله خان طهماسبی فرمانده لشکر آذربایجان که به دستور رضاخانپهلوی در سال(1341 ه.ق- 1300 ه . ش)جهت خلع سلاح عشایر فولادلو به منطقه آمده بودند ولی عشایر فولادلو از دادن سلاحهای خود خودداری نموده که نهایت جنگ و درگیری بزرگی در 17 کیلومتری شهر هیر مابین عشایر فولادلو و نیروهای دولتی درمیگیرد که در نتیجه آن بعد از زخمی و کشته شدن میرعلی خان فرمانده عشایر فولادلو جنگ تمام می شود.

پویا پاشایی بازدید : 897 جمعه 1390/06/04 نظرات (1)

 

حضور پرشکوه فرهنگیان منطقه هیر در راهپیمایی روز جهانی قدس

فرهنگیان آموزش و پرورش منطقه هیر یک دل و یکصدا با منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای امام راحل ( ره )، با شرکت در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند

فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل فرهنگیان آموزش و پرورش منطقه هیر همگام با مردم مسلمان سراسر ایران اسلامی، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و  یک دل و یکصدا با منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای امام راحل ( ره ) در جمعه آخر ماه مبارک رمضان، ماه نزول کلام وحی الهی در شهر شهیدپرور هیر طنین انداخت.

کادر اداره آموزش و پرورش منطقه هیر، عوامل اجرایی مجتمع های آموزشی و پرورشی و مدارس شهری، دانش آموزان، فرهنگیان، روسای ادارات تابعه و اهالی شهر شهیدپرور هیر با حضور گسترده و چشمگیر در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب و مقام معظم رهبری، نفرت و انزجار از غده سرطانی جهان، اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار را به گوش جهانیان رساندند.

گفتنی است راهپیمایی باشکوه روز قدس سال1390 ، سال جهاد اقتصادی، از مقابل اداره آموزش و پرورش آغاز و در مقابل مسجد جامع شهر هیر پایان یافت.

پویا پاشایی بازدید : 825 جمعه 1390/05/21 نظرات (0)

در منطقه هیر اماکن تاریخی متعددی بوده که به مرور زمان از بین رفته ولی بعضی از آثار آنها هنوز باقیست از جمله آنان عبارتنداز:
1- قلعه تاریخی هیر
2- بقعه متبرکه
3- وجود قبرستان گبر در قسمت جنوبی
4- برج قراول خانه
5- معبد زیرزمینی تازه کشف شده در حریم قبرستان هیر

پویا پاشایی بازدید : 1147 یکشنبه 1390/08/15 نظرات (1)

راهپيمايي باشكوه روز ۱۳ آبان، با حضور كاركنان اداره آموزش و پرورش منطقه هير، روساي ادارات، مديران، معلمان، دانش آموزان و اهالي شهيدپرور شهر هير برگزار شد.

راهپيمايي باشكوه روز ۱۳ آبان، با حضوركاركنان اداره آموزش و پرورش منطقه هير، روساي ادارات، مديران، معلمان،دانش آموزان و اهالي شهيدپرورشهر هير از مقابل دبستان شهيد مرادي آغاز و در مقابل مسجد جامع شهر هير برگزار شد.

در ابتداي مراسم بعد از تلاوت آيات قرآن، جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاي فتاح زاده به بيان اهميت ۱۳ آبانماه پرداخت و در ادامه قطعنامه ۱۳ آبانماه توسطدبير محترم آقاي دشتي قرائت شد و بصورت نمادين آدمك آمريكا به آتش كشيده شد.

تعداد صفحات : 28

درباره ما
Profile Pic
نام : پویا
نام خانوادگی : پاشایی پور هیر
متولد : 1373
دانشجوی دانشگاه آزاد واحد اردبیل
رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار
موبایل : 09145922434
ورزش : شطرنج ، تنیس ، بیلیارد
ایمیل : pooya.hir10@yahoo.com
جمیل : pooyapashayipoorhir@gmail.com
علایق : برنامه نویسی،طراحی سایت،عکاسی و...



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا تا به حال به شهر توریستی هیر آمده اید؟
    از سایت شهر هیر چقدر راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 543
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 149
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 176
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 662
  • بازدید ماه : 3,358
  • بازدید سال : 28,127
  • بازدید کلی : 1,007,582
  • کدهای اختصاصی